Vyhledávání

Drobečková navigace

Karlov > Služby > Poradna

Poradna

Řadit od nejstaršího Přidat komentář
  • 29. 5. 2015 14:54
    Klara
    Vasocardin

    Dobrý, dlouhodobě beru na zvýšení krevní tlak vasocardin, nyní mi byla diagnostikována úzkostná porucha předespán cipralx - beru 14 dni, je možné že účinky se ovlivňují a nyní mám krevní tlak vyšší? Lze současně užívat vasocardin a cipralex? děkuji


  • 1. 6. 2015 13:30
    Mgr. Šašurová
    Re: Vasocardin

    Dobrý den.
    Díky Cipralexu se Vasocardin nevylučuje z těla tak rychle a dochází ke zvýšeným projevům nežádoucích účinků. Můžete pociťovat únavu, závratě, bolesti hlavy a spíše než ke zvýšení tlaku dochází naopak k výrazné hypotenzi (snížení tlaku). Všichni Vaši ošetřující lékaři by měli být seznámeni s Vaším kompletním zdravotním stavem, včetně léků, které užíváte. Minimalizujete tak rizika, která vznikají při interakci léčiv. Při přetrvávajících potížích se obraťte na lékaře, který Vám léky předepsal.


  • 18. 4. 2015 17:26
    Jana
    něco na hubnutí nebo potlačení chuti

    Dobry den,
    prosím o radu něco účinné na zhubnutí nebo potlačení chutí.Stále bojují,ale váha ne a ne dolů děkuji Jana


  • 21. 4. 2015 14:55
    Mgr. Šašurová
    Re: něco na hubnutí nebo potlačení chuti

    Dobrý den.
    Hubnutí je složitá, komplexní a dlouhodobá záležitost. V každém případě je nutné přijmout jistá režimová opatření - upravit jídelníček a stravovací návyky, zvýšit fyzickou aktivitu a hlavně udržet si motivaci k hubnutí. S žádným přípravkem nelze zhubnout trvale a bez úsilí. Jako dobré "pomocníky" do začátku bych Vám doporučila Express dietu nebo přípravek XL to S Medical.


  • 2. 3. 2015 9:23
    Martin
    Kombinace léků

    Dobrý den,
    mám takový problém. Moje máma už celé roky pravidelně (každý den) užívá kombinaci léků ALNAGON, Ranital 150 mg a LEXAURIN 1,5 mg. Ráno téměř nesnídá, tedy léky používá defakto na lačno. K lékaři ji nikdo nedostane, navíc je skálopevně přesvědčená, že je to tak v pořádku, prý ji každý z těch léků doporučil doktor a Alanagon už používá od mlada. Její stavy sou někdy neúnosné, změna nálad, únava, zlý psychický stav, výbuchy zlosti, nespavost a podobně. Nevím jak ji mám přesvědčit, že tahle kombinace je totálně nevhodná a že si ubližuje! Možná kdyby si přečetla Váš odborný názor...


  • 4. 3. 2015 11:11
    Mgr. Šašurová
    Re: Kombinace léků

    Dobrý den.
    Kombinace těchto léků při dlouhodobém užívání opravdu není nijak vhodná. Velmi často vzniká na Alnagon i Lexaurin závislost. Stavy, které popisujete, mohou být způsobené právě dlouhodobým užíváním jmenovaných léků. Návštěva lékaře a úprava terapie by byla nejvhodnějším řešením.


  • 19. 2. 2015 20:06
    Jana
    Aritmie

    DODATEK.
    Dobrý den.Nějak jsem zapomněla dodat, že svému kardiologovi důvěřuji, ale chodím do jeho centra na kontroly 1x ročně, což bude až letos v listopadu.Celá moje otázka měla spíše znít, jaký máte názor na Třezalku, lze měsíc po pozvolném vysazování Cipralexu uklidňovat se užíváním Třezalky? Může mít nějaké skryté negativní účinky?Díky.


  • 20. 2. 2015 17:09
    Mgr. Šašurová
    Re: Aritmie

    Dobrý den.
    Z toho, co píšete, usuzuji, že Vaše problémy se srdcem opravdu pramení z Vaší psychiky. Na Vašem místě bych zvážila návštěvu psychologa nebo psychiatra a zkusila bych řešit Váš problém spíše touto cestou. Po vysazení Cipralexu můžete užívat k uklidnění třezalku ve formě tablet nebo čaje. Při užívání třezalky je však vhodné nevystavovat se nadměrnému slunečnímu záření z důvodu nežádoucích kožních reakcí (kopřivka, ekzém, puchýřky).


  • 8. 2. 2015 11:08
    Jana
    Aritmie

    Dobrý den,prosím o odpověď. Žiji s obavami-strachem, že se u mě nečekaně projeví palpilace a arytmie. Ne často. Za posledních šest let, kdy se mi arytmie po prve objevila 3x během půl roku a následně do současnosti asi ještě tak 4x. Můžu posoudit,že ve většině případech následovala po psychických emocích. Těšení se na něco nebo obavy z něčeho. Mám 13.komnatu, která mě nenechává v klidu. Jsem přesvědčena,že je to u mne psychosomatická nemoc. Srdce na sonu je v posuzovaných aspektech v normálu. Užívala jsem Rytmonorm s Cipralexem,což se vzájemně vylučuje. Toto vše jsem svému kardiologovi sdělila/důvěřuji mu/ a po zvážení mi Rytmonorm vysadil a ponechal Cipralex. Rytmonorm mám užít jen pokud by nastaly tyto potíže.S přidáním 1 tabely lexaurinu jsem je dosud zvládla bez hospitalizace. Existuje nějaký vhodný lék, který by řešil původ nemoci-a nechával moji psychiku v klidu a tím návazně nechal srdce pracovat
    "po svém"? Děkuji.


  • 6. 2. 2015 11:37
    Romana
    dotaz

    Omlouvam se k předchozímu dotazu má tam být Velaxin 150 mg Euphyllin 200mg ráno večer to samé plus Kventiax 150mg děkuji za odpověď


  • 16. 2. 2015 10:24
    Mgr. Šašurová
    Re: dotaz

    Dobrý den.
    Nárůst tělesné hmotnosti může být způsobený užíváním Kventiaxu, u něhož se takový nežádoucí účinek projevuje často. Doporučila bych Vám konzultovat Vaši léčbu s lékařem a popř. změnit léčivý přípravek za jiný bez takového nežádoucího účinku.


  • 6. 2. 2015 11:32
    Romana
    dotaz

    Dobrý den, chtěla jsem se zeptat beru ráno Euphylin 200mg Celá syn 150mg,na noc to samé plus Kventiax150 mg polovinu.Poslední dobou jsem začala hrozně probírat při stejném stravování.Prosím o nějakou radu co dělat opravdu se necítím dobře.Děkuji za odpověď ☺


  • 15. 12. 2014 22:47
    Jana
    celá čin 50mg

    Dobrý den,chtěla jsem se zeptat zda je možné si na velaxin 50mg ráno a večer 1tableta dát si příležitostně v této vánoční době sklenku svařaku děkuji Jana


  • 16. 12. 2014 11:03
    Mgr. Šašurová
    Re: celá čin 50mg

    Dobrý den.
    Současným užíváním alkoholu při léčbě Velaxinem více zatěžujete játra, kde se alkohol i Vaše léky metabolizují. Nicméně příležitostné užití alkoholu je možné. Přeji krásné prožití Vánoc.


  • 6. 11. 2014 8:04
    Hanka
    Remood a nachlazeni

    Dobrý den, měsíc užívám Remood (rano 1), chtěla jsem se zeptat jaké prášky, nebo čaje, mužu při nachlazení? (Klasika-bolí mě hlava, v krku, kašel ) a kdyby chran Buh byla teplota? Děkuji


  • 11. 11. 2014 7:30
    Mgr. Šašurová
    Re: Remood a nachlazeni

    Dobrý den.
    Při léčbě nachlazení nebo chřipky nejsou Vaše léky žádným problémem. K léčbě můžete použít čaje na nachlazení, pastilky nebo kloktadla na bolest v krku. Z přípravků zmírňujících bolest a snižujících teplotu bych zvolila Paralen nebo Panadol. Při užívání léčivého přípravku Remood se vyvarujte současného užívání třezalky v jakékoliv formě.


  • 4. 10. 2014 20:52
    Helena
    Lexaurin a mučenka

    Dobrý den, je možné užívat Lexaurin(3 mg za den) a pít navíc čaj z mučenky ? Děkuji.


  • 6. 10. 2014 11:02
    Mgr. Šašurová
    Re: Lexaurin a mučenka

    Dobrý den.
    Účinek Lexaurinu můžete podpořit občasným popíjením čaje z mučenky. Současné užívání obou přípravků není kontraindikováno.


Přidat komentář

Vámi zadané osobní údaje budeme zpracovávat my, a to pro možnost vám odpovědět. Bližší informace naleznete v zásadách zpracování osobních údajů.